Scrisoare către ministrul agriculturii!

Astăzi am trimis o cerere pe adresa domnului ministru Daniel Constatntin, pe care v-0 prezint și dumneavoastră.Se va întâmpla ceva?

Domnule Ministru

Ca cetățean româno-american, dar cu suflet de român, nu pot să nu privesc cu durere distrugerile ce s-au petrecut în România postdecembristă.Acum, la 76 de ani m-am hotărât să revin în patrie pentru a–mi odihni trupul și sufletul alături de înaintașii mei.

După repatrierea mea în România, în anul 1992, am încercat să deschid o afacere în comuna Curcani, județul Călărași, lângă Oltenița, având ca scop producția agricola. Din considerente obiective, afacerea mea a devenit  nerentabilă, datorita atitudini ostile a sătenilor si a deselor distrugeri sustrageri, a utilajelor agricole pe care le adusesem, a trebuit să o închid.

Acum la stabilirea mea definitivă în România, am revenit alături de prietenii mei din Oltenița și am văzut fosta fabrică Valea Roșie într-o stare de plâns. O ruină. Într-o vreme aceasta era o fabrică recunoscută pe plan mondial, prin produsele ei. Lipsa de interes a dus la falimentarea fabricii. Pentru o bună funcționare a acestei fabrici, s-au construit și locuințe în apropierea ei. Fabrica este racordată la o cale ferată industrială conectată cu linia CFR Olteniţa– Bucureşti

Domnule Ministru, vă propun să constituiți un corp de specialiști care să studieze situația acestei fabrici și modul în care se poate face ca ea să renască. Este drept că banii sunt greu de găsit, dar vă propun să aveți în vedere dirijarea unor eventuali investitori străini către această zonă, atât pentru fabrica de conserve cât și pentru crearea unui areal agricol, care să producă materia primă necesară. În anii ’70 aici se producea o supă concertată de pui cunoscută ca „Supco”, similară dar mai sănătoasă şi gustoasă decât cea de azi comercializată sub alte forme. Aici se producea şi praf de ouă, ceapă deshidratată, suc concentrat de struguri, etc.

În opinia mea, fără o susținere logistică din partea guvernului, acest obiectiv nu se poate dezvolta. Cred că ar putea fi create aproximativ 500 de locuri de muncă în fabrică, dar şi pe orizontală, multe altele. Soluții există, forţă de muncă există, bani nu avem. În opinia mea cred ca este nevoie de o investiție de peste un milion de Euro.

Pe viitor ar trebui ca guvernul să ceară investitorilor în industria alimentară să producă bazându-se pe producţia internă de materie primă, produse din branduri autohtone.

Cu deosebită considerațiune,

Romulus Ioniță

Ziarist și analist politic româno-american
membru A.Z.R. și U.P.I.,

Corespondent special al săptămânalului New York Magazine

Scanari documente personale Romulus Ionita_0002 (2)

Lasă un răspuns

